مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی رفسنجان
رسالت (ماموریت-Mission)
در آذرماه 1368، مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی با هدف ارتقا کیفیت آموزش در دانشگاههای علوم پزشکی کشور در معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاسیس گردید و امروزه این مراکز مسئولیت اصلی ارتقا کیفی آموزش را در دانشگاهها به عهده دارند. این مراکز که یکی از مدیریتهای وابسته به حوزهی معاونتهای آموزشی دانشگاهها محسوب میشوند، کمککننده و تسریعکنندهی تغییرات آموزش پزشکی و تحقیق در دانش آموزش پزشکی هستند. در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز، EDC در سال 1375 به عنوان زیرمجموعهای از معاونت آموزشی تاسیس گردیده است.
ماموریت ما دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ارتقای کیفیت آموزش در دانشگاه است تا بر اساس آن به ماموریت اصلی دانشگاه که همانا پاسخگویی به نیازهای بهداشتی-درمانی جامعه است کمک کرده باشیم. برای انجام این ماموریت، مرکز مطالعات با استفاده از سیاستگذاری، برنامهریزی، آموزش، نظارت، ارزیابی و پژوهش در تمام سطوح دانشگاه فعالیت خواهد کرد. خدمات ارائه شده توسط ما برای تمامی مسئولان، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان میباشند.
چشمانداز (Vision)
ما در آینده موفق خواهیم شد که جایگاه و شان آموزش را در سطح دانشگاه تثبیت کرده و ارتقا دهیم، وضعیت کیفی آموزش را در تمام سطوح دانشگاه به حد استانداردهای ملی برسانیم و همچنین مرکز مطالعات دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به یکی از بهترین مراکز مطالعات کلان منطقه 8 از نظر علمی و عملی تبدیل نماییم.
ارزشها (Value)
علاوه بر ارزشهای پذیرفته شده در جامعه، ما در مرکز مطالعات به ارزشهای ذیل باور داریم:
- آموزش، رکن اساسی تغییرات: آموزش راهحل هر تغییر است و ما در مرکز مطالعات عمیقا معتقدیم که آموزش قلب تمام تغییرات است.
- نظم و سختکوشی: رسیدن به نقطه مطلوب امکانپذیر نیست مگر با نظم و سختکوشی. ما اعتقاد داریم که با نظم و تلاش فراوان امکان پیشرفت و رسیدن به اهداف برای ما در دسترس است.
- یادگیری مستمر: دانش بطور مداوم در حال تغییر است، بنابراین پیشرفت و به روز بودن، بدون تلاش مداوم برای یادگیری امکانپذیر نخواهد بود. ما همه متعهد هستیم که بطور مستمر برای یادگیری فعالیتهای مرتبط با حوزههای تخصصی مرکز تلاش کنیم.
- تعادل در ارتقا فردی و سازمانی: پیشرفت زمانی پایدار خواهد بود که بصورت همهجانبه اتفاق بیفتد. ما اعتقاد داریم که پیشرفت فردی و سازمانی باید با یکدیگر رخ دهند و نمیتوان یکی را قربانی دیگری نمود.
شرح وظایف:
- همکاری مشاورهای با تمام مراجع و مراکز دانشگاه در حیطههای آموزش به ویژه معاونت آموزشی دانشگاه، معاونتهای آموزشی و دفاتر مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه
- ارائهی گزارشهای مرتبط با حوزهی آموزش علوم پزشکی به تمام مراجع و مراکز دانشگاه و وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
- فرهنگسازی، نیازسنجی، برنامهریزی، اجرا و نظارت بر روند توانمندسازی اعضای هیئت علمی در حیطههای مختلف آموزش علوم پزشکی
- فرهنگسازی، برنامهریزی، اجرا و نظارت بر فرایندهای برنامهریزی درسی و ارائهی مشاوره به گروهها، دانشکدهها و مراکز آموزشی در جهت ارتقا کیفی آموزش
- فرهنگسازی، برنامهریزی، اجرا و نظارت بر ارزشیابی اعضای هیئت علمی و انجام مداخلات متناسب جهت بهبود نمرات ارزشیابی مدرسین
- نظارت و تحلیل ارزشیابی فراگیران و انجام مداخلات متناسب جهت بهبود کیفیت آنها
- تعیین اولویتها، ارائهی مشاوره، تصویب، و نظارت بر اجرای طرحهای پژوهش در آموزش در جهت ارتقا کیفی آموزش
- فرهنگسازی، هدایت، ارائهی مشاوره، نظارت، ارزیابی و امتیازدهی فعالیتهای دانشپژوهی آموزشی
- فرهنگسازی، هدایت، ارائهی مشاوره، نظارت، ارزیابی و امتیازدهی فعالیتهای ترفیع پایهی سالانه
- فرهنگسازی، اطلاعرسانی، برنامهریزی و تسهیل مشارکت اعضای هیئت علمی و دانشجویان در جشنواره آموزشی شهید مطهری، همایش کشوری آموزش پزشکی و سایر همایشهای آموزشی کشوری و بینالمللی
- فرهنگسازی، برنامهریزی، ارائهی مشاوره و نظارت بر آموزش الکترونیک
- برنامهریزی و استفاده از همکاری دانشجویان در بهبود کیفیت آموزش در قالب کمیتهی دانشجویی توسعه آموزش
- برنامهریزی و هدایت دانشجویان استعدادهای درخشان
- برنامهریزی، هدایت و اجرای المپیاد علمی دانشجویی
- همکاری مشاورهای با طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی
- همکاری مشاورهای با مرکز آموزش مداوم دانشگاه
- همکاری مشاورهای با مرکز مهارتهای بالینی دانشگاه
- همکاری مشاورهای با مرکز آموزش الکترونیک دانشگاه
- همکاری مشاورهای با مرکز آزمونهای دانشگاه
برنامه بلند مدت (Long-Term Plan)
- توانمندسازی مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی در ابعاد رهبری آموزشی و دانشپژوهی آموزشی
- توانمندسازی همه جانبهی دفاتر مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه جهت نیل به هدف واسپاری حداکثری فعالیتهای رهبری آموزشی به دفاتر توسعه
- آموزش و ارتقای دانش، نگرش و مهارت اعضای هیئت علمی در کلیهی حیطههای آموزش پزشکی جهت بهبود وضعیت کیفی آموزش در دانشگاه
- کمک به مشارکت حداکثری دانشجویان در روند توسعه آموزش
تصویب شده در جلسه شورای آموزش مورخ 1399/09/19
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس: