معرفی کارگروه:
چالش های روزافزون جامعه امروزی باعث شده است تا شاغلین علوم پزشکی نسبت به گذشته با مشکلات جدیدی روبه رو باشند. این چالش هاکه به طورعمده شامل بیماری های جدید و نوپدید. تغییرات اجتماعی واقتصادی وجمعیت شناسی هستند. موجب شده تا انتظارات مردم و بیماران نسبت به گذشته تغییرکند. برهمین اساس تاکید برروی مراقبت های اولیه وتربیت دانش آموختگان علوم پزشکی با بینش جامعه نگر و پاسخگو اهمیت زیاد پیداکرده است. ازطرفی سازمان بهداشت جهانی در رابطه باپاسخگویی اجتماعی دانشگاه های علوم پزشکی را ملزم برهدایت فعالیت های خدماتی, آموزشی وتحقیقاتی خود در راستای پاسخ به چالش ها و اولویت های بهداشتی جامعه تحت پوشش خود می نماید وحرکت دراین راستا در نهایت منجر به ارائه خدمات بهداشتی درمانی متناسب با نیازهای جامعه خواهدشد.شورای راهبری آموزش پزشکی جامعه نگر و پاسخگو به منظور دستیابی به اهداف فوق در دانشگاه ها علوم پزشکی رفسنجان تشکیل می شود.
اهداف کارگروه:
- سیاستگذاری و برنامه ریزی برای ارتقای پاسخگویی اجتماعی دردانشگاه
- ایجاد هماهنگی بین بخشی در دانشگاه در راستای تحقق پاسخگویی اجتماعی
- استقرار و توسعه برنامه های آموزشی مبتنی برجامعه
- توسعه و حمایت از تحقیقات در زمینه آموزش مبتنی بر جامعه و پاسخگو
- توانمند سازی اعضای هیات علمی و دانشجویان در حیطه آموزش های مبتنی بر جامعه و پاسخگو
- نهادینه سازی و ارتفای فرهنگ پاسخگویی اجتماعی در همه امور تصمیم گیری و سیاستگذاری دانشگاه
- ایجاد سیستم پایش و ارزشیابی نظام آموزش مبتنی بر جامعه و پاسخگوبی اجتماعی
شرح وظایف کارگروه :
1- تدوین دستورالعمل همکاری بین معاونتهای آموزشی وبهداشت وتوسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی در زمینه آموزش مبتنی بر جامعه و پاسخگویی اجتماعی
2- تدوین برنامه عملیاتی برای استفاده از نیازهای شناسایی شده توسط معاونتهای بهداشت و درمان و پژوهشی از جامعه تحت پوشش برای تعیین اولویت های اموزشی در برنامه های درسی و بازنگری آنها
3- ایجاد هماهنگی بین معاونت آموزشی و بهداشت برای شناسایی و راه اندازی مراکز آموزش پزشگی مبتنی بر جامعه (عرصه) بر اساس مصوبات وزارتی۔شامل برنامه ریزی وسیاستگذاری برای؛
a) استفاده از مراکز جامع خدمات سلامت و سایر عرمه های سطج جامعه برای آموزش دانشجویان علوم پزشکی در آنها
b) پیاده سازی استانداردها و شاخصهای مراکز اموزشی مبتنی بر جامعه
c) تجهیز مراکز آموزشی در عرصه با امکانات مورد نیاز آموزشی,
d) تدوین برنامه آموزشی دانشجویان در این مراکز
e) تدوین برنامه حضور، ارزشیابی و جبران خدمت اعضای هیات علمی در این مراکز
f) تدوین برنامه پایش و ارزشیابی اموزش ارایه شده مراکز آموزشی مبتنی برجامعه
4- همکاری برای راه اندازی ساز وکار شناسایی و تولید رزومه اجتماعی برای دانشجویان, اعضای هیات علمی و کارکنان
5- برنامه ریزی برای تحقق و اجرای دستورالعمل های پاسخگویی اجتماعی ابلاغی از وزارت مشبوع
6- برنامه ریزی برای توانمندسازی اعضای هیات علمی توسط مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه
7- پایش ارزشیابی و شناسایی موانع و چالشهای اجرای برنامه های آموزش مبتنی بر جامعه و پاسخگویی اجتماعی و برنامه ریزی برای رفع آنها
8- تهیه گزارش های جامع برای مراجع ذی ربط
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس: